Eerste dagen - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 Juli 2009 | Frankrijk, Nice

Hoi allemaal!
Toch maar even een berichtje over mijn nieuwe reis... Ik zit nu in een studentenkamertje in de Universiteit van Nice. Hebben zojuist een praatje gekregen van Mathieu, die onderzoek doet naar stamcellen die overgaan in hartcellen...en daarmee probeert te publiceren in Nature (is een erg gerenommeerd tijdschrift)..erg lastig allemaal...
We zitten hier voor 3 weken... onderzoek naar stamcellen voor een Summer School voor geneeskunde. Ik ben zaterdag samen met Dominique en Kiry (studievriendinnetjes) vertrokken om half 8 vanaf Centraal richting Nice. Wat gedacht werd een erg lange reis te worden, werd een heerlijke reis met een gemiddelde snelheid van 140 km/u en een reistijd van 9,5 uur naar Lyon... we waren erg trots op onszelf...we waren op de helft! Hebben in een heerlijk Logis de France overnacht voorbij Lyon in het kleine dorpje Vienne (la 7 fontaines).
Daar lekker overnacht en de volgende dag deed de navigatie het niet meer.. dus op ons eigen gevoel door naar Nice gegaan... nou we hebben een goed gevoel voor richting, want hoefden nog maar 450 km! Zijn dus al om 2 uur aangekomen! Nou wat een heerlijk mooi huis heeft Do ergens hoog in de bergen bij Carros, echt fantastisch.. ieder een eigen kamer met een heerlijk zwembad!
Volgende dag begon onze stage echt... we waren er op voorbereid dat het een moeilijke route was, maar ach we zouden ons daar wel doorheen slaan... NOT! wat is Nice een doolhof. Wat gedacht werd een half uurtje rijden te zijn... was plotseling 1,5 uur met heel veel zoeken en lief glimlachen naar allerlei lieve bakkertjes.
Aangekomen hebben we die dag vrij weinig uitgevoerd... maar wel goede introductie gekregen.. al die mensen zijn hier ZOOO vriendelijk! niet normaal... scheelt ook wel dat Do natuurlijk vet goed frans kan spreken:)!
Gisteren goed op weg met Ruby onze begeleider over hoornvliescellen die we uit embryonale cellen gaan laten groeien... te ingewikkeld om nu uit te leggen!
We gaan nu heerlijk lunchen (hebben 2 uur pauze) bij de Sandwicherie!
En vanmiddag weer een heerlijke duik in het zwembad:) en misschien een lekker drankje aan de boulevard van Nice!

• 08 Juli 2009 - 15:07

Brigit:

Best leuk zo'n summer school.... Geniet ervan! Groetjes Brigit

• 08 Juli 2009 - 16:41

Dennis:

Klinkt goed zeg!
    Heel veel succes en plezier daar!

Dikke kus van mij!