Yale University - New England - USA - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu Yale University - New England - USA - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Oktober 2010 | Verenigde Staten, New Haven

Sta je dan... op Schiphol... klaar om te vertrekken, iedereen is gedag gezegd, eerste bakkie Starbucks is naar binnengewerkt, kom je niet mee op de eerste vlucht! argh, dat is dus het nadeel van stand-by vliegen. Gelukkig hebben we meer geluk met de tweede vlucht.. denken we; een technische storing houdt ons nog een tijd aan de grond, totdat definitief het bericht doorkomt: we moeten van vliegtuig wisselen. 6uur later dan de geplande vertrektijd (eerste vliegtuig) hangen we eindelijk in de lucht op weg naar JFK! We landen plaatselijke tijd 10pm en om 00.30am liggen we in ons bedje aan een high-way hotel.
Vandaag heb ik kennisgemaakt met Semih, een vriend van de familie waar ik de eerste paar weken kan blijven logeren en die mij geholpen heeft met het vinden van deze stage. Samen met hem heb ik New Haven ontdekt, wat praktisch is gebouwd rondom Yale University. Overal zijn er verschillende faculteiten te vinden en het ademt hier naar ambitie. Ambitie om zo goed mogelijk je studie te volbrengen. Studenten met boeken onder de arm lopen rond, computers zijn opengeslagen in de lokale coffee-corners en brillen worden nauwelijks van de neus afgezet.
Kortom; ik weet wat me te wachten staat de aankomende tijd: heel hard werken. Gelukkig heb ik ook mijn stagebegeleider ontmoet: Scott Rivkees, professor in Kindergeneeskunde en dan vooral gespecialiseerd in schildklierziekten. Vriendelijke en enthousiaste man die het volste vertrouwen in me heeft. Ja, ik heb er onwijs veel zin in!
Keep you posted!

• 05 Oktober 2010 - 22:13

Robin Kleine:

Hey Nicole! Wat grappig, ik speel morgen tegen Yale!! Alleen bij mij op campus niet in Yale. Je zit ongeveer anderhalf uur van mij vandaan :) Heel veel succes en plezier!! xx

• 05 Oktober 2010 - 23:08

Noora:

Welcome to The States Nicole! Hoop dat je een super tijd tegmoet gaat. Jammer dat ik waarschijnlijk niet meer jouw kant op vlieg dit jaar...

• 06 Oktober 2010 - 05:24

Celine:

Ik ga je verhalen op de voet volgen. Enjoy!

• 06 Oktober 2010 - 06:51

Carmen:

Hey Ingrid! Wat jammer dat ik je helemaal niet meer heb kunnen zien!! Heel veel plezier en succes met alles! Ik ga je verhalen zeker volgen!! XX

• 06 Oktober 2010 - 08:09

Suus:

Whoo nic wat balen dat je niet met de 1e vlucht mee kon! Was erg gezellig je nog te zien op schiphol!
    kusssie

• 07 Oktober 2010 - 14:41

Marian:

We missen je hier nu al! Maar wens je heel veel plezier en wijsheid toe daar! Geniet ervan!
    Kus

• 09 Oktober 2010 - 06:24

Roos En Tim:

Hoi Nicole,

Helaas heb ik je niet meer gezien na onze romantische avond op de summerdance party (geloof ik) Geniet daar en wij volgen je vanuit hier... (nu australie...)

Liefs Roos en Tim

• 10 Oktober 2010 - 12:51

Daya:

niikkkie!

klinkt goed hoor! ben heel benieuwd naar je volgende verhalen. succes en vooral heel veel plezier! kus

• 12 Oktober 2010 - 17:14

Jeroen:

leuk om zo op de hoogte te blijven en geniet van je stage, weet zeker dat jij met je ambitie hoge ogen gaat gooien

• 29 Maart 2012 - 09:30

Renate Dietvorst:

Hoi Nicole,
    Ik zag jouw reisverslagen via google. Heel erg leuk! Ik ben zelf namelijk op zoek naar mensen die aan Yale hebben gestudeerd, omdat ik van plan ben dit volgend jaar zelf te gaan doen. Ik zit nu in mijn master (gezondheids)recht aan de UVA en ik wil volgend jaar vakken gaan volgen aan Yale, maar het liefst zou ik een onderzoek gaan doen. Over 3 maanden ben ik namelijk afgestudeerd.
    Ik vroeg me af hoe het proces is gegaan dat je daar bent kunnen gaan studeren/onderzoeken;Hoe ben je bij yale gekomen? is dat via de universiteit gegaan of was het een promotie onderzoek?
    Zou je me misschien iets kunnen vertellen over de aanpak om daar te kunnen gaan studeren/onderzoeken? Heb je bijvoorbeeld testen moeten maken/ bepaalde kosten etc waar ik aan moet denken/ woning etc?

Ik hoop dat je me misschien een reactie zou willen geven..

alvast bedankt!

Groetjes,