The Dutch are everywhere! - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu The Dutch are everywhere! - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu

The Dutch are everywhere!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 December 2010 | Verenigde Staten, New Haven

Op de dorms eindelijk mijn buren ontmoet, en van alle kansen: eentje is nederlands! Jasper doet hier zijn PhD vanuit Utrecht, maar neemt het niet zo nauw met de work-aholic lifestyle die hier heerst; lees: elke avond eindelijk bier drinken! Hij is ook met Thanksgiving meegegaan naar familie in Upstate New York. Hier wonen aunt Maryrose and Uncle Donne. Uncle Frank was zondag de 20e al naar New Haven gekomen om te kijken hoe ik hier leef en lekker met Semih and Matthew rond te hangen. Dat betekende voor mij dus luxe sushi eten en een ritje naar Marathon (NY)! Op de boerderij aangekomen werd t al snel duidelijk dat we een heerlijke thanksgiving zouden gaan hebben; maar liefst 18 mensen voor het diner, en maar 1 turkey om te verorberen, we waren er klaar voor! Mijn allereerste thanksgiving, en hij was toch vreemd! Een van de gasten ging op zijn knieen voor zijn vriendin, anderen konden geen turkey eten omdat ze veganist waren, en er was een pie-contest gehouden waarop de discussie hevig losbarstte over whiskey in crusts of niet...
Het gevolg van deze uitbundige feestdag is, dat je voor maar liefst 4 dagen (!) turkey hebt te eten, 's avonds turkey risotto, turkey sandwiches, turkeysoup, turkey paella, turkey with eggs, turkey bacon(?)... Ik ben verzadigd tot volgend jaar.
Op zaterdag naar de Farmer's Market in Ithaca gegaan. Daar de omgeving verkend en NOG een NEDERLANDER ontmoet in een cafeetje waar ze stroopwafels(!) verkochten... Bij hem thuis koffie gedaan, en zoals het echte hollanders betaamt even goed geklaagd over de amerikaanse mentaliteit die hier heerst. Ook een van de Ivy-league universities bekeken: Cornell. Best mooi hoor, maar eigenlijk niet heel boeiend. Volgens mij hebben ze hier vooral veel plezier in de Alpha Kappa Labda en anders wel in de Tau Omega Mu. Volgens Coen was het vooral een feestuniversiteit en heel makkelijk om in te komen.
Op zondag via Binghamton (lees: het busstation was 3 jaar geleden een zandparkeerplaats maar nu de hotspot van de stad) terug naar NYC. Daar rondgelopen en de TGI (Thank God It's) Fridays verkend, want ja een burger is een goede afwisseling na al die turkey!
Vervolgens met tegenzin weer op maandag beginnen... Gelukkig komt mijn onderzoek goed van de grond, is Scott tevreden en zit er misschien wel een publicatie in.
Anders dan dat: the dutch are everywhere! Gisteren een dutch-night gehad met 7 nederlanders, we trokken wel de aandacht, maar wat was het heerlijk om iedereen te kunnen bespreken zonder dat zij het doorhadden!
Ik vertrek zo naar Boston, op naar nieuw avontuur.
Liefs

• 03 December 2010 - 16:25

Suus:

Wauw nic, wat een heerlijk verhaal! eindelijk de buren ontmoet, klinkt goed!!
    have fun in Boston!!

kusss

• 03 December 2010 - 16:37

Leonie:

KLinkt goed nic,
    Wil je Cornell niet zo naar beneden halen? Heeft wel mijn nicht opgezeten, en dat is toch wel onze familie trots ;)
    (grapje hoor!)
    XX

• 03 December 2010 - 21:12

Wendy:

Hoi Nic!!
    Klinkt goed allemaal daar!
    Hoop dat alles goed gaat met je.
    We missen je wel hoor bij VZS!! Gisteren trouwens bier geproefd met evt. nieuwe meiden! Spannend..Geniet ervan daar, dikke XX

• 04 December 2010 - 11:08

Irene:

Klinkt geweldig lieve nic! Mailen gauw!!