Seattle and San Fransisco - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu Seattle and San Fransisco - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu

Seattle and San Fransisco

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Januari 2011 | Verenigde Staten, New Haven

Christmas holidays, dat betekent; break van de frogs, muizen en New Haven! Maandag de 20e; mijn vliegreis bracht me naar San Fransisco. Mijn eerste twee nachten bracht ik door bij Oom Reijer en Tante Barbara in Walnut Creek, slechts een uurtje met de BART van downtown San Fransisco. Vervolgens was het de buurt aan mijn (achter)nichtje Sloane om me te entertainen. Ha, dat is haar gelukt. Alle geheime (hippie) plekken werden me tentoongesteld; Ashbury Street, Brainwash (= restaurant + wasserette ineen), Martini-bar, Golden Gate Park and Bridge, In-N-Out-burgers.... kortom: I left my heart in San-Fran-sis-co!
Volgende bestemming: Seattle, waar bijna de hele familie van mijn moeder woont. Christmas-eve was dan ook een grote family get-together, grote Roastbeef naast de christmastree, je kent het wel... om vervolgens op eerste kerstdag ook de pakjes aan te vallen die onder de boom lagen, inclusief stockings boven de openhaard...
Tweede kerstdag: voetballen... in korte broek!
Heb nog met een ander achternichtje (Lily) Seattle onveilig gemaakt, Pike Place Market inclusief Piroshky Piroshky (= broodje bapao) geprobeerd, kooklessen bij Diane's kitchen, en ik moet toegeven ook dit is een fantastische stad.
Wat natuurlijk niet betekende dat ik het niet kon verlaten; tweemaal de bergen ingeweest om te boarden. Nog nooit zoveel 'Oh my god' en 'Bob, where did Nancy go?' op de piste gehoord. Double diamonds is het nieuwe zwart en pistes zijn niet lang.
De rest van de week bestond uit vooral heel veel American Football; alle verschillende 'Bowls' werden gespeeld. Catches werden gemist, touchdowns gemaakt, fieldgoals gescoord en yards verdedigd. De players worden hier als helden aanschouwd en het kan voor sommige de enige manier zijn om naar college te gaan.
New years eve was een hele gewaarwording; dat vieren ze dus niet echt; een hapje bij de chinees, spelletjes spelen en hopen dat je ogen het redden tot 12 uur... Gelukkig werden de mijne beloond met view op de Spaceneedle en de fireworks vanaf Gasworks park, mooi! Helaas zijn de regels hier inmddels zo streng dat het niemand is toegestaan om zelf vuurwerk af te steken, dus komen mensen en masse bijeen om dit spektakel te aanschouwen.
Het begin van het nieuwe jaar betekende echter ook voor mij alweer het vertrek naar New Haven, terug naar de realiteit, de frogs, muizen en charts... ze hebben me gemist!
Keep you posted!
Liefs



  • 05 Januari 2011 - 07:40

    Malon:

    He Nicole! Leuk om je reisverslagen te lezen, ik vertrek zelf 6feb naar Boston voor mn stage dus ben benieuwd hoe bij mij de frogs en muizen gaan bevallen;) Super vet dat je ook zo lekker aan het rondreizen bent!:-) Seattle de stad van Greys Anatomy isn't it? Heel veel plezier en succes nog met je stage! Misschien hop ik nog wel een keertje langs hihi
    xx Malon

  • 05 Januari 2011 - 13:28

    Arjen:

    Nic! Gasworks vuurwerk in Seattle was ook op Independence Day super, goed dat je die niet gemist hebt. Ik vond Seattle één van de hoogtepunten van mijn States-trip.
    Je verhalen klinken goed, ben lichtelijk jaloers als ik eraan terugdenk. Blijf schrijven!
    x Arjen

  • 10 Januari 2011 - 10:16

    Marian:

    Lieverd,
    Nog de beste wensen, mag natuurlijk eigenlijk niet meer, maar toch.
    Super om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt. Geniet nog maar even van je frogs en muizen! Voor je het weet zit je weer hier in de realiteit...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Haven

Yale University - New England - USA

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Caribbean paradise

20 Mei 2012

Caribbean paradise

10 Mei 2012

Oddities

07 Oktober 2011

Automekka Stuttgart

13 Augustus 2011

Weird Cowboys? Counting down the days
Nicole

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 26527

Voorgaande reizen:

27 April 2012 - 31 Mei 2012

Oddities

04 Oktober 2010 - 16 Augustus 2011

Yale University - New England - USA

04 Juli 2009 - 24 Juli 2009

Stamcelstage

07 Juni 2008 - 07 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: