Spring! - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu Spring! - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu

Spring!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Mei 2011 | Verenigde Staten, New Haven

Het universiteitsjaar begin tegen zijn einde te lopen, en de verschillende activiteiten domineren de straten in New Haven. Afgelopen weekend was graduation. Op de oude campus verzamelen ongeveer 3000 (!) studenten zich in gepaste kledij inclusief mortarboard en in processie verplaatsen ze zich naar het grote veld op de Yale campus. Hier staat Tom Hanks ze op te wachten. Ondertussen is het duidelijk dat iedereen toch wel een beetje geimponeerd is door de campus. Die oude gebouwen geheel in stijl van Oxford stralen toch wel een zeldzame allure uit.
Zo ook moesten Bote en Kasper toegeven. Twee werkgroepgenoten van geneeskunde in Amsterdam kwamen mij voor een weekendje opzoeken vanuit Boston. Dat werd natuurlijk gelijk naar Bar voor een biertje en een dansje. De volgende dag gaf ik ze 'De Toer' over campus en grinnikend moest ik dus toekijken hoe ze toch wel met hun ogen stonden te kijken; misschien wel mooier dan Harvard? De Toer was na een uurtje voorbij en wat wil je dan het liefst? Juist; weg uit New Haven! Op naar Rhode Island, de kleinste staat van de USA. We belanden in Newport en doen daar de Cliffwalk; langs huizen van de vroege entrepreneurs lopen (lees: kastelen!) terwijl de zee tegen de kliffen aanklotst.
Toch al onderweg besluit ik mee naar Boston te gaan, waar blijkbaar een gehele nederlandse enclave zich heeft gevestigd. Samen met zo'n 20(!) nederlanders vieren we Malons verjaardag, begeven we ons naar studentikoze kroegjes, staan we in de strooooooomende regen (ik hoor dat het droog is in NL?!), fietsen we rond in Cambridge, bezoeken we de Harvard Book Store, gaan we naar de film en.... ga ik alweer naar huis.. wat gaat een weekend dan snel!

Inmiddels heb ik op het lab mijn eigen 'undergrad' gekregen (ha ik heb haar nog niet verteld dat ik even oud ben) die me helpt met het onderzoek; want in mijn eentje gaat het niet afkomen. Ze is nogal verlegen, weet niet goed wat ze met zichzelf aanmoet, maar werken zullen we!
Nog maar vier weken, en dan staat Zuid-Amerika voor de deur! Zin in!

Cheers!
Nic

  • 25 Mei 2011 - 07:32

    Leonie:

    Hee nic! Wat een leuk bericht weer! Ziet er naar uit dat je goed vermaakt daar ;). succes met de laatste loodjes en laat die undergrant een poepie ruiken! Wanneer kom je uiteindelijk weer terug uit zuid amerika!? Liefs Leo

  • 25 Mei 2011 - 08:58

    Ma :

    Hi Sweetheart: Sounds like you are very busy. Enjoy until your vacation. We are busy at our own vacation address, it is over in a few days. Talk to you soon. Love Mom

  • 25 Mei 2011 - 19:52

    Ieke:

    Hey nicolski, jeetje nog maar een maandje... En dan een volgend spectakel! Waar ga je precies naar toe in Z-Amerika? Ik heb met erik 3 maanden een rondreis gemaakt in Zuid en Midden Amerika. Ik vond Bolivia en dan de zoutvlakten helemaal fantastisch. O, ja en potosi daar heb je zilvermijnen. Heel bizar, ik ben in die mijn geweest, het is daar echt de middeleeuwen. Maar niet echt een aanrader om erin te gaan. Wij zaten toen in die mijn en toen stortte er een bak vol gruis in onze gang. Ik was blij dat ik levend buiten stond. Verder is Bolivia echt super!!! Wanneer ben je weer in NL? Hier met de mannen alles goed. Luuk loopt, volgens mij liep hij nog niet toen je hier was de laatste keer. Hij is helemaal blij dat ie nu eindelijk met de grote jongens mee kan doen, nu nog het praten:-). Hij vertelt hele verhalen maar je hebt geen idee waar het over gaat.
    Dirk is een deugniet, hij kwam gisteren thuis van de creche en had daar gevochten ??? Met johan en sengie, grote schaafwond op zijn gezicht. Had er bij willen zijn. Tijn geniet van school, vindt het leuk.
    Nou verder geen nieuws. Veel plezier met de laatste lootjes. Tot snel, doei, ieke

  • 25 Mei 2011 - 19:54

    Ieke:

    Loodjes met een d :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Haven

Yale University - New England - USA

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Caribbean paradise

20 Mei 2012

Caribbean paradise

10 Mei 2012

Oddities

07 Oktober 2011

Automekka Stuttgart

13 Augustus 2011

Weird Cowboys? Counting down the days
Nicole

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 26532

Voorgaande reizen:

27 April 2012 - 31 Mei 2012

Oddities

04 Oktober 2010 - 16 Augustus 2011

Yale University - New England - USA

04 Juli 2009 - 24 Juli 2009

Stamcelstage

07 Juni 2008 - 07 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: