De Laatste Loodjes - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu De Laatste Loodjes - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu

De Laatste Loodjes

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 Juni 2011 | Verenigde Staten, New Haven

Nog maar een weekje te gaan en ik vertrek alweer uit New Haven.. wat gaat een jaar toch snel.
Het is hier nu in New Haven wel een groot contrast met de winter: het is hier echt ongelooflijk heet. 35 graden; de airco van het lab is dan wel erg aantrekkelijk!
Vorig weekend Memorial Day weekend met Died Bulstra van Derm in NYC. We bezoeken een afscheidsfeestje van alweer een nederlands meisje en gaan uit in Soho. Dat betekent dan ook om 4uur 's ochtends ontbijten met pannenkoeken en rode wijn bij de 24hr deli. Nog niet geheel uitgeslapen begeven we ons naar Jones Beach op Long Island. We zijn voorbereid op een heerlijk dagje uitrusten op het strand, totdat we daar aankomen; het is Memorial Day en dat weten de amerikanen hier wel uit te buiten... overal kraampjes en een luid joelend publiek dat geniet van een luchtshow. Terwijl de straaljagers ons om de oren vliegen proberen we een rustig plekje op het volgepakte strand te vinden. We kijken om ons heen; er bevinden zich heel wat aangespoelde walrussen op hun handdoekjes, en dat betekent dat we toch wel een eindje moeten lopen willen we wel een mooi uitzicht hebben. Het wordt uiteindelijk een heerlijke dag, waarop we weigeren te zwemmen, KOUD en nog even door Chelsea lopen in NYC langs alle galerijen...en weer terug op het lab. Terwijl iedereen Memorial Day viert bevindt ik me op het lab..resultaten moeten geleverd worden en dat betekent dat ik als een gek nog even hard doorwerk.
Afgelopen weekend naar Upstate New York om lekker bij te komen op 'The Farm' van mijn Aunt Maryrose en Uncle Donn. Elke ochtend 6uur op om mee te helpen met de schapen, paarden en muilezels. En ook deze keer begeef ik me naar de Farmers Market. Hier maak ik mijn tante attent op het concept "Boer Zoekt Vrouw", en het is een instant succes! De australische versie is niet meer van haar scherm af te slaan en mijn tante begint serieus na te denken over een eigen reality serie!

Gisteren op de Amistad (een oud slavenschip) gevaren.. terwijl het overdag 35 graden was leek het mij, Felix en Maryam wel een goed idee om even af te koelen op de boot...met een bloedrode zonsondergang aan de horizon zeilen we over de Long Island Sound (de zee tussen Connecticut en Long Island), maak ik een praatje met Captain Bob en bestuur ik het schip... mooi!

Nu begeef ik me weer naar het lab, het is bloedheet in mijn kamer; van alle gebouwen in Amerika is dit het enige zonder A/C... en het kwik blijft oplopen...

Cheers!
Nicole

  • 09 Juni 2011 - 12:50

    Willie:

    klinkt goed allemaal! je bent toch niet pas terug over 68 dagen?? geniet van je aankomende reis!!
    liefs

  • 09 Juni 2011 - 14:01

    Maria:

    Beetje laat, maar komen er ook nog fotos online?? :P Ben benieuwd! Veel plezier nog daar en spreek je op skypeee! XX

  • 09 Juni 2011 - 14:11

    Celine:

    Weerbericht hier is saai...99 degrees and counting Afgelopen week en aankomende week....

  • 09 Juni 2011 - 20:08

    Monique:

    Dat wordt dan maar in Nederland afspreken... Geniet van je laatste week en nog meer van je terugkomst in Nederland!


  • 10 Juni 2011 - 05:42

    Reggie:

    Hai nic!
    Bijna lekker reizen! Zet em nog even op! En ik kijk uit naar je verhalen van dan!

    Dikke zoen!

  • 14 Juni 2011 - 19:18

    Ieke:

    Hey Nicole, heb je ook foto's van de aangespoelde walrussen. Tijm, Dirk en Luik zijn benieuwd. Maar vooral wij :-)! Hier was het vandaag heerlijk weer. Vanmiddag met Rijn, Dirk en Luik een ijsje gegeten bij pisa en toen naar het gestriemden. Ik had niet verwacht dat het pierenbadje gevuld zou zijn.... En jawel het was gevuld. Het moet jou nog bekend in de oren klinken toen jij daar met gijn en Dirk stond, zonder handdoeken etc. Ik dus ook, totaal onvoorbereid, maar er was geen weg terug. Tijn en Dirk wisten niet hoe snel ze hun kleren uit moesten trekken:-)! het was een groot succes! Drie blote mannetjes rennend en spartelend in het water, ik met Eem drijfnatte broek, lachen!!!! Succes nog even, en wat zijn de volgende plannen? Liefs, ieke

  • 14 Juni 2011 - 19:24

    Ieke:

    Sorry voor de schrijffouten, het gaat dus om tijn en Dirk en Luuk en het beatrixpark. Veel plezier, doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Haven

Yale University - New England - USA

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Caribbean paradise

20 Mei 2012

Caribbean paradise

10 Mei 2012

Oddities

07 Oktober 2011

Automekka Stuttgart

13 Augustus 2011

Weird Cowboys? Counting down the days
Nicole

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 26538

Voorgaande reizen:

27 April 2012 - 31 Mei 2012

Oddities

04 Oktober 2010 - 16 Augustus 2011

Yale University - New England - USA

04 Juli 2009 - 24 Juli 2009

Stamcelstage

07 Juni 2008 - 07 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: