Bye Bye New Haven, Ola Santiaaaaaago! - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu Bye Bye New Haven, Ola Santiaaaaaago! - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu

Bye Bye New Haven, Ola Santiaaaaaago!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 Juni 2011 | Verenigde Staten, New Haven

Het laatste weekje in New Haven kon niet mooier afgesloten worden dan met een afterparty in de Graduate Studies Hall met prive DJs uit Polen en Wit-Rusland die een kroeg uitgeschopt werden omdat ze ´too European music´ aan het draaien waren, lees: dansen tot 6.00.. en natuurlijk een drankje in BAR, je maakt toch best wel wat vrienden in bijna een jaar (!) tijd... er werden wat tranen gelaten, biertjes gedronken en vooral flink gedanst! klaar voor een nieuw avontuur.. Z-Amerika; en Chili welteverstaan.. maar niet voordat ik op vrijdagochtend (nog redelijk brak van de avond ervoor) geheel in Amerika/Yale stijl nog een paper moet afmaken voor Scott, omdat de reviews net 2uur eerder binnen waren gekomen en we het echt weer terug moesten sturen, weg chill ochtendje pakken: helloo stress! Haha, ik haast me naar het onbereikbare JFK (file! natuurlijk)..en terwijl ik sta bij te komen; vertraging...
Mijn vliegreis wordt een ware Spaanse les, Javier een vriendelijke Chileen leert mij mijn eerste woordjes spaans: `the verb "to be" (or not to be.. that is the question) is the most essential word you will use in Latin America´. Ook de gastvrijheid wordt meteen tentoongespreid, Javiers dochter haalt hem op, en ze brengen mij naar het hostel, waar ik Vi eindelijk zie! Dit hele avontuur dat we via Facebook hadden bedacht wordt nu werkelijkheid! Helaas blijkt het hier ook te kunnen regenen..drijfnat wandelen we door de straten van Santiago, drinken we op elke hoek een kopje koffie..en proberen we de Andes op de gevoelige plaat te leggen. Helaas heeft Santiago af en toe nogal wat smog (en regen dus) waardoor dit tot op heden nog niet gelukt is. Wel hebben we al een City Bike tour volbracht langs alle local markten en wijken, hebben we al een cabaretvoorstelling in het Spaans bijgewoond (wat ongeveer zo ging:......estas.....cerveza....carabinero....Santiago...HAHA!!...mujer...futboll...hombre... HAHA!!..) Dat wordt dus maar weer een woordenboek uit mijn hoofd leren!
Vanavond weer vino tinto drinken in Barrio Bellavista..
Besos!
Nic

• 21 Juni 2011 - 09:39

Wendy:

Veel plezier!!! xx

• 21 Juni 2011 - 10:25

Wil:

uiteraard weer mooi verhaal, maak er een mooie van!
    xx

• 21 Juni 2011 - 10:48

Ieke:

He ouwe koekebakker. Wat een mooie bedoeling! Wat is je plan na santiago? Ga je naar het noorden of richting patagonia, of nog geen plan, kan natuurlijk ook. Wanneer ben je weer in holland? Hier gaat het goed. Erik als chef de clinique aan het werk in het olvg en ik bezig om online assessments en medewerkerstevredenheidonderzoeken te verkopen :-). Tijn vermaakt zich op school. Is gisteren op schoolreisje geweest: in een dubbeldekkerbus naar sprookjeswonderland in enkhuizen! Kleinduimpje vond hij het leukst. Dirk vermaakt zich ook, vanochtend geverfd, een gedeelte op papier en het merendeel op de handen, handjes maken voor papa. En Luuk loopt en praat, ik versta er niet veel van maar het zijn hele verhalen. dan ben je weer effe op de hoogte. Groetjes, ieke

• 21 Juni 2011 - 14:46

Ma:

Hi lovie: enjoy,m the weather is not any better here. Lily has come and gone , but will be coming back. We miss you but hope you will have a great vacation. You earned it.
    Love, MA & PA

• 21 Juni 2011 - 16:37

Pa:

Yo Nicole,
    weer een toppertje. Ik ga ze denk ik bundelen ;-) Wordt een best seller.
    Dos vino tinto rapido. Doet hem altijd wel...
    Let even op de spiezen tenten (restaurants). Daar geven ze eerst altijd het vlees wat je eigenlijk niet wilt eten. Als je daar eenmaal vol van zit komen ze langs met het lekkere vlees wat geen hond meer op kan. Dus de eerste rondjes gewoon over slaan.
    Heel veel plezier daar bij de latino's.
    Groetjes van oma. Was vandaag even bij haar.
    Doei,
    pa

• 21 Juni 2011 - 19:23

Daya:

Nicie!
    wat klinkt dat goed eindelijk RUST. Gewoon iedere dag op staan zo laat als je maar wil en het maakt niet uit of je links of recht gaat. Je hoeft lekker even helemaal niks! Geniet er van schat.
    dikke knuffel Daay

ps veel te laat maar alsnog heel erg bedankt voor je kaartje uit new york hij hangt aan de muur :)

• 21 Juni 2011 - 19:44

Catherine:

Hoi lieve Nicole, wat leuk dat je na al het harde werken nog even kunt genieten van jouw vrije tijd. Zuid Amerika is geweldig. Lekker veel rondreizen. Geniet ervan. Zie je in ieder geval in september. Proost! En ciao catherine