Chile! - Reisverslag uit La Serena, Chili van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu Chile! - Reisverslag uit La Serena, Chili van Nicole Veenendaal - WaarBenJij.nu

Chile!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Juni 2011 | Chili, La Serena

In een donker sketchy internetcafe schrijf ik dit, nadat ik net naar de beste Argentijnse kapper ooit ben geweest!
We bevinden ons inmiddels al in La Serena, ongeveer 7uur rijden boven Santiago.
Na Santiago een paar dagen in het pittoreske Valparaiso verbleven, waar de huisjes gekleurd zijn, Pablo Nerudo een echte volksheld is en de zeehonden zich 24/7 op een boei bevinden. We begeven ons naar Vina del Mar, waar we onze voeten voor de eerste keer in The Pacific dopen.. KOUD!
Na Valparaiso op naar La Serena,een surfmekka dat we wel willen uitchecken.. We komen ´s ochtends om 3uur aan in het hostel, waar een Australier al languit op de bank zijn roes ligt uit te slapen...dat belooft wat! We begeven ons naar Parque Nacional de Humboldt, op zoek naar pinguins...welke we niet vinden, wel dolfijnen, zeehonden, pelikanen en hele hoge golven.. Het meisje achter me trekt toch enigszins groen weg en we begeven ons net op tijd naar de pier weer terug.. Volgende dag naar Valle Elqui.. Pisco proeven! Pisco, pisco, pisco was het kernwoord van deze dag... die dan ook geheel in stijl met pisco sour en mango sour werd afgesloten in het hostel.. terwijl de Australiers met onze receptioniste aan de haal gaan, worden Vi en ik in het Zuid Amerikaanse dansen geintrodueerd.. Terwijl Humberto (Brazilie) mij de salsa leert (you are a real latinamerican dancer!), Vi met Carlos (Colombia) de Merengue danst, probeer ik af en toe ook Pablo (Venezuela) en Luis (Chile) de dansvloer op te trekken.. het is inmiddels diep in de nacht.. Humberto doet mij een waar huwelijksaanzoek, Vi wordt door Carlos verleid om naar het dak te gaan... we kijken elkaar aan; tijd om toch maar naar bed te gaan..
Volgende stop: Antofagasta!
Hasta luego!
Besos,
Nic

• 28 Juni 2011 - 21:30

Suus:

haha, leer mij die moves in barca aigth!